divendres, 9 de maig del 2014

My Body a Wunderkammer

Portada

Mapa
Shelley Jackson, a aquesta obra ens parla de la identitat femenina des de la visió de la fragmentació del cos. Amb aquesta proposta l’autora pretén superar la lectura masculina del cos femení, que és contemplat com un objecte que els homes modelen al seu gust, i fer un plantejament on la dona s’explica per ella mateixa. La dona sap que està formada per molts aspectes diferents i s’hi acosta a partir dels fragments. L’autora, en definitiva, cerca la relació entre la identitat humana i els òrgans del cos que el conformen.

My Body és un collage d’hipermèdia de l’any 1997 format per text, imatge i so en el què el lector pot compondre i descompondre al seu gust i, per tant, interactuar. La portada ens du a una mena de mapa de text que no és altra cosa que les diferents parts del cos de l’autora, tal i com podem veure a la imatge superior. La proposta de Jackson, per tant, podríem dir que és semi-autobiogràfica.
Fragment
El lector, a partir d’aquí, entra en el laberint de l’hipertext, comença a escollir circuits i posa en marxa el concepte de multidirecionalitat. Apareix, com en tots els hipertextos, una simbiosi entre escriptura i tecnologia i el lector passa a ser lectoautor i pot participar de manera selectiva. En aquest cas, i a diferència de l’obra comentada en el post anterior, la interactivitat es redueix a escollir les opcions que ofereix el text i no permet transformar o co-construir amb l’autora.




1 comentari:

  1. Hola Lluís,
    Jo també he fet un post al meu blog sobre My body. Vaig estar remenant-lo de dalt a baix, i perdent-me per les diferents parts del cos. Em va semblar força interessant encara que no és tot l'intereatiu que em pensava, en definitiva només vas triant i et vas movent depenet de les teves eleccions.

    Potser només aportar una cosa, que no vaig posar al meu post, i és quelcom personal, em va semblar una mica pla, m'explico: estem acostumats a veure tants colors a la pantalla, tants efectes, tipologies diferents, que tot plegat em va semblar molt senzill, amb això no vol dir que em desagradés, però si que esperava trobar-me quelcom més treballat potser a nivell de construcció, presentació o estètica del text.

    Per cert, felicitats per la feina, tens un blog que enamora! ;)

    ResponElimina